Meta Ads

Meta Ads er bedre kendt som Facebook Ads, og herfra er det muligt at annoncere på Facebook & Instagram
Skal din virksomhed udnytte mulighederne Meta Ads kan give? Udfyld formularen, så bliver du kontaktet snarest muligt.

Hvad er Meta Ads?

Facebook Ads er en annonceringsplatform til Facebook og Instagram. Her har man mulighed for at annoncere til bestemte målgrupper eller specifikt til folk der tidligere har interageret med ens hjemmeside.

 

Facebook er i dag brugt af så mange så der er uanede mængder af organisk indhold hver dag. Det kan oftest være nødvendigt at bruge penge på at annoncere her for at få ens virksomheds budskab bredt ud. De betalte annoncer vil fremgå som “Sponsoreret” når man møder dem på henholdsvis Facebook og Instagram. Man kan annoncere på følgende måder på 19 forskellige visuelle områder som blandt andet Stories, Reels, Feed og Messenger

 

  • Enkelt billede eller Video
  • Karrusel
  • Samling
iPhone Lilla Meta Ads MJ Marketing

Enkelt billede eller Video

Her vil man lave en annonce som i sidste ende ligner et organisk opslag, forskellen vil være du kan have varierende tekst og billede kombination. Og man vil oftest have en Call To Action (CTA) knap der vil føre dig ind på en hjemmeside eller App Butik.

Karrusel

Karrusellen er en form for Slideshow, hvor hvert billede kan have sin egen tekst og sit eget link. Man kombinere billeder og videoer og være ekstrem kreativ her. Der er mulighed for at have op til 10 forskellige slides

Samling

Opretter man en samling vil man kunne skabe en fuldskærms oplevelse for brugeren der uden at forlade Facebook eller Instagram vil kunne se dine produkter og ydelser her. Også her har man mulighed for at være ekstrem kreativ og skabe en lækker dynamisk annonce.

Hvorfor skulle man annoncere med Meta?

De sociale medier kan også være bindeleddet mellem brugernes søgninger på søgemaskiner. Starter brugeren med at søge efter noget hvor din hjemmeside er relevant på Google, så kan du være så heldig at brugeren klikker ind og undersøger siden nærmere. Her kan man have opsat en Facebook pixel som gør man kan lave retargeting annoncering.

Facebook pixel

en pixel i dette tilfælde er et stykke kode man indsætter på ens hjemmeside, derefter kan man følge brugeren færden på din hjemmeside, man kan se hvor de klikker sig hen, om der tilføjes noget til kurven, forlader de før checkout og meget mere.

Retargeting

I Facebook Ads har man mulighed for at opsætte sine kampagner med meget specifikke kriterier og nogle af dem kan vise sig at være ekstrem brugbare. Har en bruger klikket sig ind på ens hjemmeside kan man nu opsætte målrettede kampagner til dette formål. f.eks. annoncere til folk der har besøgt din hjemmeside de seneste 30 dage. 

🍪 Vi bruger cookies for at sikre den bedst mulige oplevelse for dig på hjemmesiden.