Google Ads

Google er en kæmpe platform, meget mere end en søgemaskine. Med Google Ads kan du annoncere på mange forskellige måder f.eks. Google Søgning, Google Maps, Apps og YouTube. Skal din virksomhed udnytte Googles enorme netværk? Udfyld formularen, så kontakter jeg dig med mere info.

Hvad er Google Ads?

Google Ads er Googles annonceplatform. Her har man mulighed for at opsætte en masse forskellige kampagner og annoncer. Modsat SEO kræves der her betaling til Google og man deltager i en masse daglige digitale auktioner som Google kører automatisk med hver eneste søgning.

 

Google Ads er helt klart et af digital markedsførings mest effektive platforme, og det er der en simpel grund til. Når folk ser annoncer på Google søgning er det annoncer der er relevante for den eksakte søgning brugeren foretager sig. Google er dog ikke kun en søgemaskine og der tilbydes flere forskellige placeringer til ens annonce alt efter hvilken type indhold man vil vise. 

 

  • Google Search
  • YouTube
  • Google Display Network 
  • Opdagelse
  • Google Shopping
  • App promovering
  • Lokal annoncering via Google Maps
iPhone Lilla Google MJ Marketing

Google Search

Google Search er den mest klassiske måde at annoncer på via Google. Her vil din annonce fremstå som et almindeligt søgeresultat, der vil dog stå markeret i hjørnet at det er en annonce. Men dette stopper ikke annoncerne i at være effektive, for ens annonce vil kun fremstå hvis den har en høj nok quality score som Google altid tager med i sine bedømmelser ved auktionerne.

YouTube

På YouTube kan man gratis uploade sine videoer og lægge dem videre ud på sin hjemmeside og sociale medier. Udover alt det gratis indhold har man også mulighed for at annoncere på YouTube, der kan man annoncere før, under og efter i alle eksisterende gratis videoer der ligger der. Der kan også placeres bannere diverse steder på kanalerne. YouTube har dog udviklet et Premium abonnement løsning hvor man ikke bliver vist annoncer.

Google Display Network

På Google Display Network kan man annoncere hos alle Googles partnere der benytter sig af Googles banner løsninger. Det kan være andre blogs, webshops og nyhedsmedier der benytter sig af disse. Der er forskellige formater man kan uploade i for ens annonce passer til flest mulige relevante placeringer. Disse annoncer vil typisk være vist i siderne eller i artikler og indlæg på de forskellige hjemmesider. 

Lokal annoncering via Google Maps

Google Maps benyttes af rigtig mange i hele verdenen, både som GPS navigations system til biler, på cykel og på gåben. Man kan dog også udforske via Google Maps og benytter man sig af denne mulighed kan man søge efter forskellige kategorier i en radius nær en. F.eks. mekaniker, blomster, tankstation, dagligvarer, eller mere specifikt som butiksnavne. Denne mulighed i Google Ads vil give mening for rigtig mange brancher at benytte.

Vil du ses på Google eller YouTube? Udfyld formularen i dag

Google Shopping

Hvis man driver en webshop er Google Shopping det bedste lifehack man kan bruge. Her har man mulighed for at annoncere sine produkter i forskellige farver, størrelser, og priser. Google Shopping kan bruges som en mellemmand fra en søgning på et specifikt produkt til et hav af online forhandlere og deres priser. Det kan være ekstremt lukrativt da forbrugeren laver søgninger der matcher præcis det man sælger.

App promovering

Har man udviklet en app til sin virksomhed, et spil eller noget helt 3. har man også mulighed for at annoncer den ved hjælp af Google Ads. Det vil foregå i gennem Google Play og man vil blive vist i andre Apps, man kan annoncere i gennem små bannere eller videoannoncer som andre udviklere har lagt i deres app enten som en reward for forbrugeren eller f.eks. efter en endt spillerunde.

Opdagelse

Ønsker man at bruge opdagelse gennem Google Ads har man mulighed for at annoncere direkte til forbrugerens indbakke i Gmail. Her er der også mulighed for Google kan annoncere på tværs af deres platforme med video- og bannerannoncer.